سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ختومات قرآنی

فتنه‏های اخیر و تحلیلی جالب -2

    نظر

در یک جمع بندی کلی ، می توان شاخصه های اساسی پدیده ای به نام  »بحران«

را در اشکال گوناگون آن در موارد زیر خلاصه کرد:

  ?-تهدید ارزش های بنیادین و منافع رادیکالی

 ?-محدودیت و فشردگی زمان

 ?-مورد آماج قرار گرفتن اهداف حیاتی

?-غافلگیری و استرس

 ?-مخدوش شدن اطلاعات

?- بروز وضعیت خاص روانشناختی - رفتاری از سوی نخبگان تصمیم ساز.

 ?-تغییر کارکردهای تمامی عناصر نظام اجتماعی- سیاسی و شکل گیری نقش های جدید.

 ?-ظهور ناگهانی وضعیت منتظره و یا غیرمنتظره.

 ?-ضرورت اتخاذ تصمیم برای پاسخ دادن.

همان طور که مشاهده می کنید این نوع تحقیقات قطعا در مراکزی چون مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون هدف و شاخصه مشخص تهیه نشده است علی الخصوص که تهیه کنندگان این نوع تحقیقات افرادی شناسنامه دار در " مدیریت بحران " هستند.

شواهد و اسناد بسیار متقنی از طرح بحران سازی در کشور با پشتوانه ها و طرح ریزی های استراتژیک وجود دارد که می توان به آنها اشاره ای اجمالی کرد.

 

 موسوی در مصحبه با تایمز - یک روز قبل از انتخابات - چنین می گوید  :

عنوان مصاحبه مجله تایم با مهندس موسوی روز قبل از رای‌گیری :

(مردی که ممکن است احمدی‌نژاد را شکست دهد.)

لینک صفحه مصاحبه تایم با موسوی

(جوکلین و ناهید صیام دوست، ترجمه فضل‌الله توکلی، منتشر شده در 12 ژوئن 2009 - 22 خرداد 1388):

خبرنگار :

در جایگاه ریاست جمهوری، موسوی طبعاً به اندازه‌ی آیت‌الله علی خامنه‌ای قدرت نخواهد داشت. به خصوص در حوزه‌ی سیاست خارجی و امنیت ملی. اما او موکداً ابراز داشت که تجمعات خیابانی چشمگیر هفته‌های گذشته احتمالاً ماهیت ساختار قدرت را به نحوی بنیادین دگرگون خواهد ساخت و در واقع این اتفاق با فشار بر رهبر نسبت به پذیرش بیشتر افکار عمومی رخ خواهد داد.

خبرنگار :

ما پرسیدیم اگر انتخابات را ببازید، آن وقت چه می‌شود؟

موسوی :  

" تغییر از مدتی قبل آغاز شده است. تنها بخشی از آن به پیروزی در انتخابات مربوط می‌شود و بخش‌های دیگر ادامه خواهند یافت و هیچ عقبگردی در کار نخواهد بود. "

خبرنگار :

اگر شما پیروز نشوید، به این همه جوان که در خیابانها رقص کنان و لبخند بر لب و شادند، چه خواهید گفت؟ به تمام طرفداران خود اگر پیروز نشوید، چه خواهید گفت؟

این قسمت از مصاحبه در متن اصلی دو بار مورد تاکید قرا می گیرد !!

موسوی :

پیام من قبلاً به آنها رسیده است. تغییر از مدتی قبل آغاز شده است. تنها بخشی از این تغییر به پیروزی در انتخابات مربوط می‌شود. بخشهای دیگر ادامه خواهند یافت و هیچ عقبگردی در کار نیست.

پیش گویی های این طیف برمبانی یک طرح کاملا دقیق و از پیش تعیین شده بوده است و این موضوع وقتی عیان می شود که جنبه حقیقی آن چند روز بعد نمایان می گردد.

 

 در همین زمینه می توان به نامه هاشمی چند روز قبل از انتخابات به مقام معظم رهبری (روحی فداه) اشاره کرد که وی در قسمتی از نامه این چنین به آینده اشاره دارد :

هاشمی :

بر فرض اینکه اینجانب صبورانه به مشی گذشته ادامه دهم، بی‌شک بخشی از مردم و احزاب و جریانها این وضع را بیش از این بر نمی‌تابند و آتش‌فشانهایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدانها، خیابانها و دانشگاهها مشاهده می‌کنیم.

 از جناب‌عالی با توجه به مقام و مسئولیت و شخصیت‌تان انتظار است برای حل این مشکل و برای رفع فتنه‌های خطرناک و خاموش کردن آتشی که هم اکنون دودش در فضا قابل مشاهده است، هرگونه که صلاح می‌دانید اقدام مؤثری بنمایید و مانع شعله‌ورتر شدن این آتش در جریان انتخابات و پس از آن شوید.

 در همین راستا می توان به چند مورد دیگر هم اشاره کرد که به شکلی عجیب با ماهیت و خط مشی فتنه تطابق کامل دارد. از این دست پیشوگیی ها بسیار زیا است مثلا حرف عفت مرعشی به عنوان همسر ( رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام - رئیس مجلس خبرگان رهبری ) روز انتخابات قابل تامل است که اگر موسوی رای نیاورد بریزید توی خیابان ها ! البته این ها بیشتر گاف است تا پیشگویی ! جالب اینکه مهندس دکتر احمدی نژاد را " رمال " می نامید !!

محمد خاتمی روز جمعه ?? فروردین ???? در دیدار با گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران گفته بود:

"موقعیت کشور بعد از انتخابات بد است و ملت هزینه بسیار بالایی در این ایام پرداخته است؛ عواقب مدیریت موجود در جامعه مطلوب نیست و اگر چاره ای اندیشیده نشود، سال ??، سال بحران های اجتماعی خواهد بود."

در نگاه اول این تهدید کمی غلو آمیز و موهوم به نظر می رسد اما چه کسی است که نداند نقش شخص آقای خاتمی در اداره جریان فتنه چقدر مهم و تعیین کننده بوده و هست ؟!

نقش بی بدیل خاتمی در دو روز خونین که به زعم همه کارشناسان جزء خونین ترین روزهای تهران بود بسیار قابل بررسی و تامل است . ?? خرداد و ? دی (عاشورا) !

دعوت از مردم – بخوانید پیاده نظام آتش افروز – برای راهپیمایی – بخوانید جنگ خیابانی – در روز ??خرداد درست یک روز پس از نمازجمعه تاریخی مقام معظم رهبری (روحی فداه )  توسط  مجمع روحانیون مبارز با محوریت شخص آقای خاتمی و لغو آن ساعت ?? خود محکم ترین دلیل بر این مدعاست .

 زهر چشم دیگری که خاتمی از نظام  گرفت روز عاشورا بود . ماجرا از جایی جرقه خورد که عده ای به صورتی کاملا مشکوک مراسم شب عاشورا در حسینیه جماران را بر هم زدند تا بهترین بهانه برای داغ کردن فضا و ایجاد اغتشاش برای فردای آن فراهم شود ! ( شخص خاتمی با مهر  مورد هجوم همان عده ای قرار گرفت ) . انتقام این حرکت باورنکردی تر از هر اتفاق عجیب دیگری بود که فردای آن اتفاق افتاد !

تنگه های استراتژیک خیلی مهم هستند ! هوشیاری بدون کار موشکافانه و دقیق در عرصه هایی چون علوم انسانی می تواند وضعیت ? ماه فتنه را با بازیگران قدیمی و جدید بازطراحی و بازاجرا کند .

اما بیانات و رهنمود های شخص هاشمی رفسنجانی (رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام – رئیس مجلس خبرگان رهبری ) هم در جای خود قابل بررسی بیشتری است.

دیدار دانشجویان عضو جامعه اسلامی دانشگاه‌های خراسان و تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد با هاشمی رفسنجانی ساعت 15/50 تا 16/40 روز شنبه در آستانه عید غدیرخم و در تالار آئینه حرم امام رضا(ع) انجام گرفت و نکات قابل تاملی در این دیدار  به سمع و نظر جهانیان رسید !

هاشمی:

حکومت بسیج و سپاه دارد و این طرفی‌ها هم استاد،‌ دانشجو،‌ نخبه، کارگر و مدیر دارند و من نظرم این است که ما باید درگیری‌های خیابانی را با آزاد کردن رسانه‌ها به رسانه‌ها بکشانیم و احزاب و رسانه‌ها را طبق قانون آزاد کنیم.

هاشمی در این گاف تاریخی منویات پنهان شده در دلش را به خوبی آشکار ساخت تا خواب زدگان بدانند صلحی در کار نیست . تنها چیزی اکنون در دستور کار فتنه گران قرار گرفته موضوع " تجدید قوا " و زمینه سازی مجدد برای زدن ضربات بعدی است.

هاشمی در این قسمت از فرامایشاتش به نوعی برای حکومت چنگ و دندان نشان می دهد تا ما بفهمیم ایشان آنچنان که گفته می شود هم تنها ، منزوی یا دست خالی نیست ! ایشان هم استاد دارد ! هم دانشجو ، کارگر و مدیر !! پس نتیجه اینکه نباید حریم و خط قرمز ها را جا به جا کنیم ! و مهمترین قسمت فرمایشات ایشان تاکید بر کشیدن درگیری ها به رسانه هاست ! برآیند این عمل داغ شدن دوباره فضا و انفجار و تخلیه احساسات عده ای کم ظرفیت کف خیابان ها خواهد بود و این همان چیزی بوده و هست که آنها می خواهند  " بحران اجتماعی " ! تزلزل امنیت روانی در سطح خرد و کلان برای فلج کردن و سوخت دادن زمان دولت نامطلوب از نظر آنها !

ایشان در قسمتی دیگر از سخنرانی شان می فرمایند :

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جامعه‌ای که ? الی ? میلیون دانشجو دارد، نمی‌تواند با فریب اداره شود، تصریح کرده بود : خانم‌ها تا امروز مجال نداشتند که اقدامی کنند و الان اکثریت دانشگاه‌ها را اشغال کرده‌اند،‌ در حال حاضر در تجمعات نمی‌شود با خانم‌ها با خشونت برخورد کرد و من از آن می‌ترسم که این قضایا به دبیرستان‌ها، خانه ها و کارگاه‌‌های تولیدی برسد و نظام باید بپذیرد و بحث‌ها را باز بگذارد.

دوستان و عزیزان ارزرشی خوب است با دقت این قسمت از حرف های هاشمی را چندباره مورد تحلیل قرار بدهند تا بدانند چرا دست دولت و ناجا برای برخورد با مظاهر بی حجابی بسته است ! این یک دام جدید برای ملتهب کردن فضا و جرقه زدن بر انبار باروت تهیه شده توسط همین کمیته کودتا است !

بسیار واضح و آشکار است یک طرح کاملا دقیق برای ایجاد بحران وجود داشته و دارد. " عمیق ترین سطح این بحران ها " برای کشور در نظر گرفته شده است یعنی " بحران اجتماعی " که در عین عمیق بودن بسیار با دوام و زهر آلود عمل می کند . تاکید ویژه بر نقش محوری بانوان بسیار قابل اهمیت است زیرا ثبات و بقاء هر جامعه ای مدیون خانواده هاست و مهمترین رکن یک خانواده زن آن خانواده است ! حال اگر به آمار طلاق ها و از هم گسیختگی های خانوادگی بعد از انتخابات در شهری مثل تهران توجه کنیم به خوبی درخواهیم یافت منظور از عمیق و زهرآلود بودن یک " بحران اجتماعی " چه می تواند باشد ؟!

 

مهندس موسوی در دیداری که با جمعی از ایثارگران !! داشتند چنین می فرمایند ! :

مضمون : دو نوع طراحی برای یک نقاش وجود دارد : یک وقت نقاش از اول می داند چه می خواهد بکشد و طراحی می کند و یک وقت هست نقاش یکسری خط بر روم بوم می کشد و در نهایت به یک طرح می رسد و به گمان من وضعیت جنبش سبز از نوع  دوم است !

 اگر با دقت به این ادبیات نظر بی افکنیم به خوبی مشخص است این حرف کاملا رمز آلود ، بدون پشتوانه واقعی زده نشده است . نقاش فتنه گر به خوبی میداند در صورت نقاشی کردن یک طرح آشکار ، حاکمیت نقش و نقشه هایشان را نقشی بر آب می کند لذا با این تاکتیک کار خود را به خوبی به پیش می برند . با یک تیر چند نشان زده می شود. هم کارها- فتنه گری هایشان - به خوبی پیش می رود هم حساسیت ها برانگیخته نخواهد شد اما در یک مقطع مشخص از طرح بهره برداری می شود که بی گمان آن زمان برای حاکمیت به هیچ وجه مطلوب نباشد .

 در حالی که همه هم  و غم دستگاه های ذیربط معطوف به کنترل و برخورد با فتنه گری فتنه گران در سطح اول – کوچه اول – است کادرسازان و تصیم سازان اصلی در پشت صحنه طرحی دیگر در می اندازند.

استفاده فتنه سازان از گسل های موجود در بطن اجتماع با توجه به تجربیات گذشته علی الخصوص سال پیش می تواند وضعیت را بشدت دگرگون کند.

سطوحی که بی شک مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت در چند پازل اصلی طراحی شده اند که مهمترین آنها شکاف فرهنگی طبقاتی مابین قشر به اصطلاح نخبه و برخوردار جامعه که در اقلیت و فشار قرار دارند – به زعم خودشان – و قشر متدین و ندار که معمولا در سطوح متوسط و پایین تر از متوسط از لحاظ سطح برخورداری قرار دارند و به وقوع می پوندد ( به زعم آنها حتما این ها در رفاه هستند !! ) . سطح برخورد مطمئنا در یک بازه تعریف نشده و در حوزه های مختلف مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

این برخورد ها در حوزه های اجتماعی با سیاسی کردن فرهنگ کشور به لیبرالیسم –اباهی گری – شروع شده و در نهایت با تقابل جدی دو خط درگیر ادامه خواهد یافت.

استفاده ابزاری از زنان در این راستا به طور جدی در دستور کار فتنه گران قرار گرفته است به همین جهت است که آنها تاکید ویژه ای روی آزادی داشتند و دارند.

 

:: سی (ن - م ) ای مبتذل !!